Body, Mind, Spirit & Lifestyle

Zwangerschapsyoga

Waarom zwangerschapsyoga?

Zwangerschapsyoga is de ideale manier om op een praktische wijze te bewegen, te genieten en stil te staan bij je zwangerschap. Bovendien wordt er bij elke lichaamshouding aandacht besteed aan de ademhaling en ontspanning. En dat is juist heel belangrijk bij een bevalling. Het is dus niet alleen een manier om je te leren ontspannen tijdens de zwangerschap, het is ook een prettig manier om je voor te bereiden op de bevalling

Tijdens de yoga ga je allerlei lichaamsoefeningen doen en leer je adem-, pers-, en ontspanningstechnieken die heel goed van pas kunnen komen tijdens de bevalling.

Wat is zwangerschapsyoga?

Wil je meer ontspanning, verbinding met je baby en voorbereiding op je bevalling dan ben je op het goede adres voor zwangerschapsyoga.

Zwangerschapsyoga is hetzelfde als gewone yoga alleen zijn de oefeningen aangepast op je zwangere lijf. De oefeningen zijn licht en niet inspannend en helpen je sterk en fit te blijven of te worden tijdens je zwangerschap en je lichaam voor te bereiden op de bevalling. Bovendien maakt yoga je mentaal sterker. Je leert meer te vertrouwen op je lichaam, waardoor je de zwangerschap en bevalling met (meer) zelfvertrouwen doorloopt.

Elke les bevat een aantal basisonderdelen zoals kracht, houding en ademhaling die steeds op verschillende manieren terugkomen. 

De technieken die je tijdens de zwangerschaps-yogalessen leert zijn erop gericht het bekken soepeler en sterker te maken. En die kracht heb je nodig tijdens de zwangerschap en bevalling. Vergelijk het met een marathon: zonder goede voorbereiding kun je die ook niet zomaar uitlopen.De oefeningen die je tijdens ZwangerschapsYoga doet, bij yoga ‘Asana’s’ genoemd, zijn heel gevarieerd. Je oefent onder andere staande houdingen, ‘heup-openers’, het versterken van je bekkenbodem en schouderopeningen. Daarnaast worden er ademhalingsoefeningen en ontspanningsoefeningen gedaan.

Wanneer kun je beste beginnen met zwangerschapsyoga?

Vanaf 14 weken van je zwangerschap kun je beginnen aan zwangerschapsyoga en je kan dagelijks tot het einde van je zwangerschap blijven de lessen volgen.

Voordelen zwangerschapsyoga: 

Zwangerschapsyoga bereidt je lichaam goed voor op de bevalling. Het brengt je in contact met je lichaam, jezelf en je baby. Het neemt eventuele stress of spanningen weg. Zwangerschapsyoga helpt je om je ruggengraat soepel te houden. Je voelt meer bewegingsvrijheid en dit werkt ook in je voordeel tijdens de bevalling Tijdens de yoga ga je allerlei lichaamsoefeningen doen en leer je adem-, pers-, en ontspanningstechnieken die heel goed van pas kunnen komen tijdens de bevalling.

Tijdstip: 

Elke zondag van 11.00 tot 12.15

Kosten:

Losse les 15 euro

10 rittenkaarten 120 euro


Terug naar Yogavormen